ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Οι καθαρές θέσεις της ΔΑΚΕ ΕΛΤΑ για το αύριο του Ταχυδρομείου
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Εδώ και αρκετό καιρό, παρακολουθούμε έκπληκτοι σωρεία ανακοινώσεων ένθεν – κακείθεν για τα τεκταινόμενα στα ΕΛΤΑ. Το συμπέρασμα όλων αυτών είναι ότι: για όλα φταίει η Διοίκηση. Οι συναλλασσόμενοι μαζί της που συνυπέγραφαν και συναινούσαν ομόφωνα στα διοικητικά συμβούλια της εταιρίας, οι ίδιοι δηλαδή που σχίζουν τώρα τα ιμάτιά τους, δεν ευθύνονται…..
Πόσο εμπαιγμό άραγε ακόμη μπορεί να υποστούν οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ, μα πόσο;
Προφανώς η διοίκηση της ΠΟΣΤ θεωρεί την ανεκτικότητα και την ευγένεια των εργαζομένων ως αδυναμία.
Ας παραθέσουμε λοιπόν τα αδιάψευστα γεγονότα, που όλοι και όλες μας βιώσαμε στο θέατρο του παραλόγου:
- 2013: Απελευθέρωση της Ταχυδρομικής αγοράς. Μετά από πάρα πολλές διαβουλεύσεις και με καθυστέρηση ως χώρα, βγήκαμε στο στίβο του ανταγωνισμού. Στις συζητήσεις με τους θεσμούς «ωσεί παρόντες» οι εκπρόσωποί μας. Πανηγύριζαν όμως ότι κατόρθωσαν τα ΕΛΤΑ να είναι ο πάροχος καθολικών υπηρεσιών μέχρι το 2028 (Επαναπροσδιορισμός παρόχου κάθε έξι χρόνια) και ως δια μαγείας, θα λύνονταν όλα τα οικονομικά προβλήματα, χωρίς να έχουμε πιέσει για τον καθορισμό του ποσού της αποζημίωσης, αλλά και να προσδιορίσουμε και να απαιτήσουμε ξεκάθαρες διαδικασίες, Αποτέλεσμα έως το 2020 να δίνονται από την εκάστοτε κυβέρνηση μόνο προκαταβολές, παρατείνοντας έτσι την αβεβαιότητα της βιωσιμότητας των ΕΛΤΑ, καθώς και οποιοδήποτε προγραμματισμό που θα μπορούσε να γίνει για τον εκσυγχρονισμό τους.
- Αρχές του 2021 επιτέλους θεσμοθετήθηκε και το ποσό και η διαδικασία. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Υπήρξε και ένα γενναίο πλαίσιο στήριξης από την πλευρά της κυβέρνησης. Η πιο ουσιαστική οικονομική παρέμβαση την τελευταία τριακονταετία. Οικονομική ενίσχυση ύψους 280 εκατομμυρίων, μηδενισμός των χρεών και ποσό εξήντα περίπου εκατομμυρίων μέσω ΕΣΠΑ, για ψηφιακή αναβάθμιση του πεπαλαιωμένου συστήματος που υπήρχε, και ήταν ουσιαστικά η αιτία και όχι μόνο, της κυβερνοεπίθεσης που δεχτήκαμε πρόσφατα. Τέλος, την κάλυψη όλου του ποσού για την εθελουσία έξοδο δύο χιλιάδων εργαζομένων.
- Από το 2013 και έπειτα έχουμε κοινές συμφωνίες ΠΟΣΤ – ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ για μείωση της αποζημίωσης στη συνταξιοδότηση και χάρισμα των δώρων (Χριστούγεννα – Πάσχα – Επίδομα αδείας), πάγωμα του χρονοεπιδόματος με πρόφαση τη διάσωση των ΕΛΤΑ.
- Κοινή Συμφωνία 2017 με μείωση 13,5% στους μισθούς πάλι με πρόφαση τη διάσωση των ΕΛΤΑ με ρήτρα επαναφοράς των μισθών τον Αύγουστο του 2020 στην προτέρα κατάσταση.
- ΣΣΕ 18/01/2021 (το κερασάκι στην τούρτα) Συναίνεση του επιχειρησιακού προγράμματος, συνέχιση της μείωσης του 2017 αθετώντας τις υπογραφές τους (το ξεπούλημα στο έπακρο) και επιπλέον μείωση μισθών στο 8% , αλλαγή ΓΚΠ με όλα τα συνακόλουθα: άδειες ασθενείας και εργατικών ατυχημάτων, αλλαγή πειθαρχικού στην πιο σκληρή μορφή του, μείωση αδειών ανάπαυσης προσωπικού και αλλαγή του τρόπου μισθοδοσίας με αποτέλεσμα το κενό που θα δημιουργηθεί να το καρπωθεί η διοίκηση. Πάλι για τη «ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΤΑ».
Πολύ μεγάλος μπελάς και άγχος για αυτούς Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΤΑ
Προφανώς είχαν ξεχάσει το σημαντικό πακέτο στήριξης των ΕΛΤΑ από την κυβέρνηση. Ή μάλλον δεν το ξέχασαν, απλά ήθελαν να ισχυροποιήσουν την ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ που είχαν μαζί με τη διοίκηση, ξεπουλώντας οτιδήποτε πλέον είχε απομείνει μισθολογικά και εργασιακά στους εργαζόμενους. Δυστυχώς όμως για αυτούς η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ διαλύθηκε, όσο και αν τη στήριζαν οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων αμέριστα στα διοικητικά συμβούλια της εταιρίας.
- Η απελθούσα διοίκηση αποδείχτηκε κατώτερη των περιστάσεων. Τόσο στην αξιοποίηση των γενναίων οικονομικών πόρων που εισέπραξε, όσο και στη διαχείριση των υπαρκτών προβλημάτων που ταλανίζουν τα ΕΛΤΑ. Απουσίαζαν από κάθε είδους αντίδραση. Δεν τους ξεγέλασαν τα συνεταιράκια, όπως ψέλλισαν πρόσφατα, για να δικαιολογήσουν την υποτέλειά τους και την ΑΓΑΣΤΗ συνεργασία τους με τη διοίκηση. Δώσανε ΓΗ ΚΑΙ ΥΔΩΡ ξεπουλώντας αυτούς που όφειλαν να υπερασπίζουν. Τρανό παράδειγμα της υποτέλειας και της συναλλαγής με τη διοίκηση η συμπεριφορά τους σαν ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ στην μεγαλύτερη εδώ και αρκετά χρόνια απεργιακή κινητοποίηση του Σωματείου Ταχυδρόμων Αθήνας & Ν. Αττικής. Όχι μόνο δεν στήριξαν ουσιαστικά όπως όφειλαν, αλλά ενεργούσαν ως ΕΦΙΑΛΤΗΣ για να οδηγήσουν τον έντιμο αγώνα τους σε αποτυχία. «ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ»
ΑΧ ΑΥΤΗ Η ΚΑΡΕΚΛΑ!
- Αφού λοιπόν χάλασε αυτή η κοινοπραξία, ξεκίνησαν την «επανάσταση» εκλιπαρώντας να αποκομίσουν λίγα ψίχουλα για τους εργαζόμενους για να έχουν ίσως κάποιες ελπίδες επιβίωσης, αφού πλέον η οργή των εργαζομένων για ότι βίωναν είχε γίνει χείμαρρος. Ιδίως όταν έφταναν στα αυτιά των εργαζομένων ειδήσεις για εισοδηματικές βελτιώσεις με διάφορους τρόπους σε εργαζομένους άλλων πρώην ΔΕΚΟ. ΟΤΕ-ΔΕΗ-ΗΣΑΠ-ΟΣΕ κλπ. (Αυξήσεις αμοιβών – τροφεία – δωροεπιταγές – 13ος – 14ος μισθός. Δεν σταμάτησαν όμως εκεί, πετώντας το προσωπείο της αλαζονείας και της ασυδοσίας που εκφραζόταν άψογα από την ηγεσία, το ένστικτο της επιβίωσής, τους οδήγησε σε ανίερες συμφωνίες με τους άσπονδους εχθρούς τους. Ιδίως όταν κατάλαβαν τη ραγδαία άνοδο της ΔΑΚΕ στις πρώτες εκλογικές διαδικασίες. Διαδικασίες που το καλοκαίρι του 2021 ομόφωνα είχαν αποφασιστεί μιας και μέναμε λίγοι. Την ενοποίηση των μικρών τοπικών σωματείων σε περιφερειακά. Δεν περίμεναν όμως αυτό που συνέβη: Κρήτη – Πελοπόννησο – Ήπειρο – Θεσσαλία βγήκαν με τσακισμένα τα φτερά. Οι εργαζόμενες/οι είχαν ξυπνήσει και τους γύρισαν την πλάτη. Αλαζονικά λοιπόν σταματούν τις διαδικασίες και προσπαθούν υπογείως μαζί με τα συνεταιράκια τους να δημιουργήσουν σωματεία φαντάσματα των 25 μελών για να επωφεληθούν και να μειώσουν την απώλεια στήριξης συνέδρων.
Ο κατήφορος της πλειοψηφίας της ΠΟΣΤ δεν έχει τέλος….
Διορισμοί αντί αρχαιρεσίες, προσωρινές διοικήσεις, εκλογές χωρίς να τηρούνται τα στοιχειώδη.
Η αποκατάσταση της δημοκρατικής λειτουργίας των θεσμών εκπροσώπησης και των Σωματείων – μελών είναι υπόθεση όλων μας…
Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε τον «Καποδίστρια» και τον «Καλλικράτη», η πλειοψηφία της ΠΟΣΤ, όμως προχωράει σε ένα ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΟ σχέδιο «διαίρεσης» των Περιφερειών για να «πολλαπλασιάσει» συνέδρους… Διαιρούν την Ελληνική επικράτεια με το «21»
Μπροστά στην έκδηλη αγωνία τους για τη διαιώνιση της συνδικαλιστικής τους ύπαρξης, όντας ξεκομμένοι από τους εργαζόμενους προέβησαν σε άλλη ΣΥΜΠΡΑΞΗ – ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ Α.Ε. μαζί με τους άσπονδους εχθρούς τους, αλλά ομοϊδεάτες της ΚΑΡΕΚΛΑΣ.
Έτσι, προέκυψε ο αρραβώνας ΠΑΣΚΕ & ΠΑΚ.
Ο «Αρραβώνας» των αυτοαποκαλούμενων «προοδευτικών» δυνάμεων έγινε με όρους παρελθόντος, με στόχους οπισθοδρόμησης. Ας διολισθαίνουν όσο και όπως θέλουν, δεν θα συμπαρασύρουν όμως τους εργαζόμενους και το Συνδικαλισμό στα ΕΛΤΑ.
Δυστυχώς όμως για αυτούς οι εργαζόμενοι δεν έχουν ασθενή μνήμη. Όλοι θυμούνται τις ένθεν-κακείθεν απείρου κάλλους ανακοινώσεις τους, που το περιεχόμενό τους παράπεμπε σε τακτικές μεθοδεύσεις προηγούμενων δεκαετιών, που ο ταχυδρομικός κόσμος και η κοινωνία είχε καταδικάσει. ΚΟΥΜΠΑΡΟΣ το εξαπτέρυγο που αυτοπροσδιορίζεται ότι ανήκει στο φιλελεύθερο χώρο, αλλά κινείται χρόνια τώρα σαν γυρολόγος από ΑΝ.ΕΛ έως ΛΑΟΣ και άλλα πολιτικά φιντάνια, ψάχνοντας στήριξη και πολιτική ταυτότητα. Είναι ο ίδιος που όταν ήταν ταχυδρόμος έστελνε γράμματα στον εαυτό του για να αποδείξει ότι ο τομέας του είχε μεγάλο όγκο αλληλογραφίας και να προβούν οι αρμόδιοι σε ελάφρυνση της εργασίας του. «Όμορφος». κόσμος μαγικός αγγελικά πλασμένος
- Η ΔΑΚΕ ΕΛΤΑ σταθερή στις αξίες της με σεβασμό στους θεσμούς και τους εργαζόμενους έκανε αυτό που όφειλε να κάνει. Αρνήθηκε να δώσει συγκατάθεση στο διοικητικό συμβούλιο της ΠΟΣΤ για μειώσεις μισθών και αλλαγή του ΓΚΠ προς το χειρότερο και ξεκίνησε δικαστικά την στήριξη των εργαζομένων.
- ΛΕΥΚΗ ΕΠΙΤΑΓΗ δεν δώσαμε και δεν θα δώσουμε σε κανέναν και για οποιαδήποτε λόγο. Οι προτάσεις μας ξεκάθαρες και ρεαλιστικές, αποφασισμένες δημοκρατικά από το πρόσφατο Πανελλαδικό Συνέδριό μας. Άλλωστε αυτή είναι η κουλτούρα μας:
- Επαναπροσδιορισμός και ψηφιακή αναβάθμιση του δικτύου.
- Πληροφορικό δίκτυο (εκσυγχρονισμός χθες).
- Ολοκλήρωση του προγράμματος θυρίδες δεμάτων σε όλες τις Μονάδες Διανομής.
- Βελτίωση του digital postman με στόχο την καλύτερη παροχή υπηρεσιών των πελατών και ταυτόχρονα βελτίωση της εργασιακής καθημερινότητας των ταχυδρόμων. Σκάνερ για όλους τους Ταχυδρόμους.
- Υλοποίηση του προγράμματος εισαγωγής των Ταχυμεταφορών στις Μονάδες Διανομής για την επίδοση των αντικειμένων της επόμενης μέρας
- Αντικατάσταση με οποιοδήποτε τρόπο του μηχανοκίνητου στόλου, αλλά και του στόλου οχημάτων.
- Ολοκλήρωση των διαδικασιών ένταξης στο Διοικητικό και Επιστημονικό Προσωπικό των εργαζομένων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τον όρο της Σύμβασης.
- Υλοποίηση της απόφασης για πρόσληψη 540 μόνιμων υπαλλήλων, το συντομότερο δυνατό.
- Προσλήψεις εποχικού προσωπικού (οχτάμηνες συμβάσεις μέσω ΑΣΕΠ) για την κάλυψη πρόσκαιρων αναγκών και χορήγηση αδειών.
- Υλοποίηση του προγράμματος «έξυπνες θυρίδες», με γρήγορο και αποτελεσματικό σχέδιο.
Η ΔΑΚΕ ΕΛΤΑ θα συνεχίσει απαρέγκλιτα να είναι δίπλα στους εργαζόμενους της επιχείρησης αλλά και να στηρίζει το μέλλον του Ταχυδρομείου. Με σταθερές θέσεις, ξεκάθαρες απόψεις, διαφάνεια, συνέπεια και εντιμότητα. Μακριά από σκοτεινές συναλλαγές και γκρίζες τακτικές. Όλα στο φως. Καμία έκπτωση στις αρχές και τις αξίες μας.
Δεν θα επιτρέψουμε στους εκφραστές του χθες να αμαυρώσουν το σήμερα και το αύριο των ΕΛΤΑ, ούτε τη μεγάλη προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της χώρας, μετά από 10 χρόνια μνημονίων.Σε μια περίοδο κατά την οποία έχει γίνει η μεγαλύτερη χρηματοδότησή της ανασυγκρότησης στην ιστορία των ΕΛΤΑ και μια γενναία πολιτική παρέμβαση για τη διάσωση του οργανισμού, πιστεύουμε ότι η ευκαιρία δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χαθεί, διότι κινδυνεύει να είναι η τελευταία ευκαιρία για το Ταχυδρομείο. Και ως εργαζόμενοι, ως η μεγάλη συνδικαλιστική παράταξη των ταχυδρομικών, θα δώσουμε όποιον αγώνα χρειαστεί γι αυτό.