Αθήνα, 22-11-23
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Λέμε ΟΧΙ στη λογική της υποτίμησης και της απαξίωσης των ΕΛΤΑ
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Διανύουμε, όπως αποδεικνύεται, μια κρίσιμη περίοδο για το μέλλον του πιο ιστορικού Οργανισμού, η οποία είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης του επονομαζόμενου μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ. Γίνονται κοσμοϊστορικές αλλαγές! Σε αυτό το διάστημα έβαλαν λουκέτο σε περισσότερα από 140 καταστήματα, χωρίς να μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα αν ήταν όλα ελλειμματικά. Δυστυχώς, για όλους εμάς, αντί το νέο οργανόγραμμα να ενισχύει τα εναπομείναντα καταστήματα, κάνει ακριβώς το αντίθετο. Τα αποδυναμώνει!
Το μοναδικό κριτήριο για το πόσοι εργαζόμενοι θα υπηρετούν σε κάθε κατάστημα είναι ο «μαγικός αριθμός» 130 πράξεις/εργαζόμενο. Αλήθεια, η πατρότητα αυτής της πρότασης από πού προέρχεται και σε ποιον ανήκει; Με το υπάρχον πληροφοριακό δίκτυο υπάρχει η δυνατότητα, ώστε να ανταποκρίνονται οι εργαζόμενοι στις αντίστοιχες πράξεις; Έγιναν οι σχετικές μετρήσεις; Πόσος χρόνος χρειάζεται για μία πράξη; Για παράδειγμα altamira ή wester union; Έχει υπάρξει διαβούλευση ή τεκμαίρουν πως η σιωπή δείχνει και συναίνεση;
Να λέμε αλήθειες. Το κριτήριό τους, για τη μετακίνηση του «πλεονάζοντος προσωπικού» είναι ένα: ο νεότερος υπάλληλος που υπηρετεί στο κατάστημα, μετακινείται. Δηλαδή, πάει περίπατο η υπηρεσιακή αρχαιότητα, τα κοινωνικά κριτήρια, τα θέματα υγείας, κτλ., διαταράσσοντας ταυτόχρονα και την οικογενειακή γαλήνη, της καθεμιάς και του καθενός ξεχωριστά.
Και εδώ, για πολλοστή φορά, να πούμε ότι εμείς όχι μόνο δεν ψηφίσαμε τον υπάρχοντα κανονισμό μεταθετότητας, αλλά είχαμε επισημάνει και τα καταστροφικά αποτελέσματα που θα είχε η ενδεχόμενη εφαρμογή του. Μαζί με το νέο πειθαρχικό κανονισμό ήταν η ταφόπλακα για τους εργαζόμενους, κάνοντάς τους έρμαια στις ορέξεις κάποιων. Και εδώ αναρωτιόμαστε: πόσο υπερήφανοι αισθάνονται όσοι συνδιαμόρφωσαν, συναποφάσισαν και συνυπέγραψαν το Γενικό Κανονισμό Προσωπικού; Δεν υπάρχει καμία αντίδραση και δεν θέλουμε να σκεφτούμε καν το ενδεχόμενο σιωπηρής συναίνεσης σε όλα.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Η έκπληξή μας μετατράπηκε σε οργή, όταν διαβάσαμε την περίφημη συνέντευξη της Διοίκησης περί «βαριεστημένων υπαλλήλων» και διάφορα άλλα απαξιωτικά σχόλια. Αμέσως μας γεννήθηκε το ερώτημα: αυτές οι δηλώσεις έγιναν για να κατευναστεί η κοινωνία ή μήπως για να φοβηθούν και να «συνετιστούν» οι εργαζόμενοι; Είναι τυχαίο ότι αυτές οι απόψεις εκφράστηκαν δημόσια, λίγες ημέρες μετά το κλείσιμο 40 και πλέον καταστημάτων και λίγες ημέρες πριν την εφαρμογή του νέου οργανογράμματος;
Για εμάς οι απόψεις αυτές είναι άκαιρες, άστοχες και επικίνδυνες. Θα έπρεπε να γνωρίζουν όσοι κάνουν τέτοιες απαξιωτικές δηλώσεις, ότι οι εργαζόμενοι όλα αυτά τα χρόνια έχουν δώσει και την ψυχή τους, για να στηρίξουν τον οργανισμό και πως αυτοί είναι η «καρδιά» του Ταχυδρομείου. Μια καρδιά την οποία, δυστυχώς, την εξάντλησαν ψυχικά, σωματικά και κυρίως οικονομικά.
Στο σημείο αυτό, θέλουμε να καταστήσουμε σαφές προς πάσα κατεύθυνση ότι μετά την κυβερνητική λύση για το θέμα του χρονοεπιδόματος, θα πρέπει εμείς, κατ’ ελάχιστον και χωρίς εκπτώσεις, να διεκδικήσουμε την καταβολή ολόκληρων των δώρων και του επιδόματος αδείας, μέσω της δικαστικής οδού και την επιστροφή του 8% της κοινής συμφωνίας του 2020, μέσω της υπογραφής νέας συλλογικής σύμβασης.
Οι διοικούντες δεν θα πρέπει να παραβλέπουν ότι οι εργαζόμενοι εδώ και πάνω από μία δεκαετία έδωσαν το 45% του εισοδήματός τους. Επίσης, εκτός από τους εφαρμοστικούς νόμους, τις κοινές συμφωνίες, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας ας μην απαξιώνουμε τα βραβεία των αριστούχων μαθητών ή τις αναμνηστικές σειρές γραμματοσήμων, οι οποίες δεν δόθηκαν τα τελευταία χρόνια.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Αναρωτιόμαστε, η συνέχεια της υλοποίησης του σχεδίου μετασχηματισμού θα είναι στις διαβιβάσεις, στη διανομή, στη διαλογή, στο Airbnb ή στη μετατροπή του κτηρίου της Καισαριανής σε φοιτητική εστία; Ενός κτηρίου ιδιόκτητου που το τελευταίο χρονικό διάστημα δαπανήθηκε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για τη διαμόρφωσή του και ένα, επίσης, σεβαστό ποσό για τη μεταφορά διαφόρων υπηρεσιών από το κέντρο στο εν λόγω κτήριο;
Γενικότερα, το τελευταίο χρονικό διάστημα βομβαρδιζόμαστε από πληροφορίες για μεγαλεπήβολα σχέδια που έχουν να κάνουν (αν πραγματοποιηθούν) με το να «απογειώσουν» δήθεν τον οργανισμό. Δηλαδή η μίσθωση και η συνεργασία με την αεροπορική εταιρεία Dronamics-Cargo Drones τώρα βρίσκει σύμφωνους όλους αυτούς που κάποτε τη χλεύαζαν;
Επιπρόσθετα, ευελπιστούμε με τη λήξη του 2023 να γίνουν πράξη και οι εξαγγελίες για την ενσωμάτωση των δύο εταιρειών (ΕΛΤΑ και Ταχυμεταφορές) αν και μας προκαλεί ανησυχία το γεγονός ότι απουσιάζει το συγκεκριμένο θέμα από το δημόσιο διάλογο. Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν πως η ημερομηνία της ενσωμάτωσης των δύο εταιρειών (για άγνωστο ή γνωστό λόγο) παρατείνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί επιμέρους ερωτηματικά και ανησυχίες.
Κάτι τελευταίο κλείνοντας!
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Όπως γνωρίζετε, πριν λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε το 36ο εκλογοαπολογιστικό συνέδριο της Ομοσπονδίας, το οποίο είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν, εκτός των συνέδρων και αρκετοί…security, οι οποίοι βρίσκονταν στην είσοδο και πέριξ της αίθουσας (τη χρησιμότητα και το κόστος τους ακόμα δεν το έχουμε καταλάβει).
Ένα συνέδριο «κύκνειο άσμα» της άλλοτε κραταιάς ΠΑΣΚΕ και του κατά πολύ νεότερου ΠΑΚ. Δύο παρατάξεις οι οποίες στο προηγούμενο συνέδριο άθροιζαν στο Διοικητικό Συμβούλιο 25 μέλη, τώρα με τη συνένωση και τη μετονομασία τους ως ΣΥΝ.Ε.ΤΑ «κατέβηκαν» στα 21 μέλη, παρά την τεράστια προσπάθεια ίδρυσης νέων Πανελλήνιων Σωματείων.
Στον αντίποδα, η παράταξη της ΔΑΚΕ αύξησε τις δυνάμεις της κατά 50% τόσο στο Διοικητικό Συμβούλιο (από 6 σε 9) όσο και στην Εκτελεστική Επιτροπή (από 2 σε 3) και αυτό οφείλεται αποκλειστικά στους συναδέλφους που με την εμπιστοσύνη και την ψήφο τους τίμησαν την παράταξη της ΔΑΚΕ. Τους ευχαριστούμε και δεσμευόμαστε να είμαστε δίπλα τους με όλες μας τις δυνάμεις.