Πώς η πανδημία του κορονοϊού εξάντλησε τις ταχυμεταφορές

ελτα-εσοδα-2015

Η αγορά των ταχυμεταφορών δεν ήταν επαρκώς προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει την αλματώδη αύξηση της ζήτησης που καταγράφηκε μετά την έναρξη των μέτρων περιορισμού με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις στις παραγγελίες, οι οποίες ειδικά από καταναλωτές διπλασιάστηκαν σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

“Οι ταχυμεταφορείς ήταν προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν μια αύξηση της τάξης του 15%, αλλά όχι και τον διπλασιασμό σχεδόν της ζήτησης που παρατηρήθηκε σε πολλές περιπτώσεις, ειδικά για τις παραδόσεις στα σπίτια, και η οποία συνεχίζεται εδώ και περίπου ένα μήνα”, αναφέρουν πηγές της ACS σχολιάζοντας την κατάσταση της αγοράς και απαντώντας ταυτόχρονα σε διάφορες καταγγελίες που έχουν εμφανιστεί το τελευταίο διάστημα.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η αύξηση για online αγορές οδήγησε σε αύξηση των αποστολών για παράδοση στην πόρτα του καταναλωτή κοντά στο 80% (Β2C), ενώ στο σύνολο των αποστολών η αύξηση ήταν περίπου 50%, καθώς το κομμάτι των επιχειρήσεων (Β2Β) παρουσίασε κάμψη.

Όπως εκτιμάται πριν την εκδήλωση της πανδημίας, η αγορά ταχυμεταφορών στο σύνολό της διεκπεραίωνε κατά μέσο όρο 315.000 αποστολές / εργάσιμη ημέρα (περίπου 80 εκ. αποστολές / έτος), απασχολώντας περισσότερους από 9.000 εργαζομένους.

Κύκλοι της ACS υποστηρίζουν ότι “για να εξυπηρετηθούν οι επιπλέον περίπου 150.000 αποστολές ανά ημέρα που προέκυψαν από το lock down, χωρίς προβλήματα και καθυστερήσεις, θα έπρεπε σε μία μόλις ημέρα να προσληφθούν και να εκπαιδευτούν περίπου 3.000 άνθρωποι για την τελική διανομή και να αγοραστεί ο αντίστοιχος εξοπλισμός για τις παραδόσεις (αυτοκίνητα, δίκυκλα, κλπ.)”.

Παράλληλα σημειώνουν ότι, “θα χρειαζόταν να ενισχυθεί και το ανθρώπινο δυναμικό στα κέντρα διαλογής κατά περίπου 50% (δηλαδή τουλάχιστον 400 νέοι εργαζόμενοι επιπλέον). Τέλος, θα έπρεπε να αυξηθούν οι διαθέσιμοι χώροι για τη λειτουργία στα κέντρα διαλογής και στα καταστήματα κατά περισσότερα από 50.000 τ.μ.”.

Η εκθετική αυτή αύξηση του όγκου οδήγησε στη συσσώρευση ενός μεγάλου αριθμού αποστολών σε καθυστέρηση (backlog) με αποτέλεσμα και την επιμήκυνση του χρόνου παράδοσης. Οι ειδικοί της αγοράς βλέποντας τις κινήσεις των εταιρειών ταχυμεταφορών εκτιμούν ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί, αλλά κανείς δεν τολμά να προβλέψει πόσο σύντομα.

Μέτρα για την βελτίωση της κατάστασης
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η ACS ξεκίνησε έγκαιρα να προειδοποιεί τους πελάτες για καθυστερήσεις και προσθέτουν ότι η εταιρεία το τελευταίο διάστημα προχώρησε συνολικά στην αγορά και εκμίσθωση περισσότερων από 100 αυτοκινήτων και στην αγορά 30 δικύκλων, στην αύξηση του δυναμικού κατά περισσότερους από 400 ανθρώπους για τη διαλογή και τη διανομή των αποστολών, στην εκμίσθωση νέων αποθηκευτικών χώρων επιφάνειας άνω των 4.000 τμ.

Επιπλέον, επιδότησε τις παραδόσεις στο δίκτυο των συνεργατών πρακτόρων της – που λειτουργούν 270 καταστήματα, απασχολώντας περισσότερους από 2.500 εργαζομένους πανελλαδικά – για την αμεσότερη διανομή των αποστολών.

Παραδόσεις και χρεώσεις
Σχολιάζοντας τις καταγγελίες για διανομείς που δεν παραδίδουν τα δέματα αφήνοντας χαρτάκι ότι δεν βρήκαν τον αποστολέα στο σπίτι οι πηγές της ACES αναφέρουν ότι η εταιρεία δεν αποδέχεται την καταγγελία για τους δικούς της διανομείς. “Είναι πέρα από κάθε λογική, και για τη λειτουργία της εταιρείας θα δημιουργούσε μόνο υψηλότερο κόστος και δυσαρεστημένους πελάτες”, σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Απαντήσεις δίνουν και για την πρόσθετη χρέωση που ανακοινώθηκε στο τέλος Μαρτίου, την οποία τελικά ακύρωσε μετά από τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν. Οι κύκλοι της εταιρείας αναφέρουν ότι η κίνηση “αποσκοπούσε στο να βοηθήσει τους συνεργαζόμενους αντιπροσώπους της να καλύψουν μέρος από τα αυξημένα κόστη που προκάλεσε η κρίση, ώστε να προχωρήσουν πιο άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες ενίσχυσης των υποδομών και του ανθρώπινου δυναμικού τους”.

Παραδέχονται όμως ότι η ενέργεια αυτή ήταν βεβιασμένη χωρίς να ληφθούν υπόψη διάφορες παράμετροι και σημειώνουν ότι η εταιρεία έδειξε “μια έλλειψη ενσυναίσθησης και γι΄ αυτό ζήτησε δημόσια συγνώμη”.

Πληττόμενες επιχειρήσεις
Σημειώνουν τέλος, ότι η ACS κατηγορήθηκε άδικα ότι προκάλεσε την υπαγωγή του ΚΑΔ των υπηρεσιών ταχυμεταφορών στις πληττόμενες επιχειρήσεις, λόγω σχέσεων της με την κυβέρνηση. “Αυτή η συνειδητή διαστρέβλωση της αλήθειας αποκαλύφθηκε, όταν δημοσιεύθηκε στα ΜΜΕ επιστολή του Διευθύνοντος Συμβούλου των ΕΛΤΑ ταχυμεταφορών, με την οποία ζητούσε αυτό ακριβώς για το οποίο κατηγορήθηκε η ACS και το οποίο τελικά πραγματοποιήθηκε με απόφαση της κυβέρνησης”, επισημαίνουν.

capital

Του Κώστα Κετσιετζή

(Visited 480 times, 2 visits today)
SHARE THIS

RELATED ARTICLES

TWEETS