ΕΛΤΑ: Τα σχέδια για εθελουσία, η αναδιάρθρωση και το υπερταμείο

elta-735×459

Μπορεί η εθελούσια έξοδος στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (όπως και στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του) να υπήρξε αντικείμενο των συζητήσεων του οικονομικού επιτελείου με τους θεσμούς για την 4η αξιολόγηση, ωστόσο, μέχρι νεότερας, το σχέδιο των οικειοθελών αποχωρήσεων από τη ΔΕΚΟ έναντι αποζημίωσης δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει.

Όπως διευκρινίζουν κύκλοι της εταιρείας στο Capital.gr, “δεν υπάρχει η απαιτούμενη ρευστότητα για τη χρηματοδότηση προγράμματος εθελουσίας εξόδου τμήματος του προσωπικού των ΕΛΤΑ”. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση της εταιρείας ξεκίνησε, από το καλοκαίρι έως την 1η Φεβρουαρίου, πρόγραμμα εθελοντικής αποχώρησης ταχυδρομικών που διέθεταν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.

Για να ενθαρρύνει η ΔΕΚΟ τη συμμετοχή στο πρόγραμμα μεγάλου αριθμού εργαζόμενων, είχε διασφαλίσει ότι μέχρι την 1η Φεβρουαρίου θα είναι εγγυημένη η καταβολή της αποζημίωσης απόλυσης ύψους 30.000.

“Μετά την παρέλευση της συγκεκριμένης ημερομηνίας, η καταβολή της αποζημίωσης απόλυσης θα ήταν αβέβαιη, καθώς συνδέεται άμεσα με την οικονομική κατάσταση και τη βιωσιμότητα των Ελληνικών Ταχυδρομείων”.

Ως αποτέλεσμα, ξεπέρασαν τους 200 οι εργαζόμενοι που επέλεξαν να βγουν στη σύνταξη μέχρι την 1η Φεβρουαρίου. Στον αριθμό αυτό προστίθενται 215 εργαζόμενοι, που συνταξιοδοτήθηκαν τα τελευταία χρόνια, με το όφελος (από το σύνολο των περισσότερο από 400 συνταξιοδοτήσεων) να τοποθετείται σε άνω των 13 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία των ΕΛΤΑ (Σεπτέμβριος 2017).

Πάντως, προϋπόθεση για να λάβει χώρα εθελουσία έξοδος έναντι καταβολής εφάπαξ αποζημίωσης, είναι το υπουργείο Οικονομικών, ως ο βασικός μέτοχος των ΕΛΤΑ, να αποφασίσει την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, κάτι που δεν φαίνεται στον ορίζοντα.

Υψηλό το κόστος μισθοδοσίας

Ωστόσο, το μισθολογικό κόστος των ΕΛΤΑ, που αντιστοιχεί σε 70%-75% των συνολικών λειτουργικών δαπανών, παραμένει υψηλό, με την μείωσή του να βρίσκεται στο επίκεντρο του επιχειρησιακού προγράμματος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) στην οποία έχουν υπαχθεί.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ακόμη, η ΕΕΣΣΥΠ δεν έχει οριστικοποιήσει το αναθεωρημένο business plan για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ, τα οποία, από 1η Σεπτεμβρίου 2017, έχουν προχωρήσει σε μείωση του μισθολογικού κόστους τόσο στη διοίκηση όσο και στο προσωπικό.

Στα ΕΛΤΑ απασχολούνται περίπου 7.000 άτομα, με τον περιορισμό των ζημιών, τη βελτίωση της καθαρής θέσης και βέβαια την αύξηση των εσόδων να αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για τη διατήρηση της βιωσιμότητάς τους.

Παρόλ’αυτά, στα ΕΛΤΑ θεωρούν αναγκαία την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, άνω των 500 ατόμων, αίτημα που έχει κατατεθεί -από πέρυσι- προς έγκριση προς τα συναρμόδια υπουργεία Ψηφιακής Πολιτικής, Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

capital.gr

ΔΑΚ: Σημειώνουμε ότι το μισθολογικό κόστος έχει ήδη κατέβει στο 61%

(Visited 1.712 times, 1 visits today)
SHARE THIS

RELATED ARTICLES

TWEETS