Να δούμε τη φάκα πίσω από το τυρί

φακα

Γι άλλη μια φορά οι εργαζόμενοι των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ έρχονται αντιμέτωποι με μπαράζ δημοσιεύσεων από τα ΜΜΕ, σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στον εργασιακό μας χώρο, μετά την ανακοίνωση της Διοίκησης της εταιρείας σχετικά με αυξήσεις που πρόκειται να δοθούν στους εργαζόμενους.

Η διοίκηση εξήγγειλε πρόσφατα μεγάλες αυξήσεις, αλλά παράλληλα και την αλλαγή του κανονισμού εργασίας όπου συγχωνεύεται μαζί με την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Οι αυξήσεις αυτές  κρύβονται πίσω από μία λέξη η όποια ονομάζεται μεσοσταθμικά.  Ο όρος αυτός ερμηνεύει τις ενδεχόμενες αυξήσεις όπως επιθυμεί η κάθε διοίκηση, δίνοντας σε λίγους και αρεστούς σοβαρές αυξήσεις αλλά στην πλειοψηφία των εργαζομένων ελάχιστες μέσω του κανονισμού εργασίας που θέλει να εφαρμόσει. Επίσης, αν μία διοίκηση  θέλει να τιμωρήσει κάποιον εργαζόμενο και τον υποβαθμίσει, όπως έκανε τον  τελευταίο χρόνο  η σημερινή διοίκηση  με αρκετούς εργαζόμενους, τότε όχι αυξήσεις δεν θα δει με τον νέο κανονισμό, αλλά θα  τον περιμένουν  μεγάλες μειώσεις.

Δυστυχώς η διοίκηση έχει ως στόχο την παραπλάνηση των εργαζομένων  και την δημιουργία εντυπώσεων μέσω του νέου κανονισμού ο οποίος φαίνεται να έχει  έρθει από κάποια ιδιωτική εταιρεία,  απομακρύνοντας  κάθε στοιχείο δημοσίου χαρακτήρα των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ, μειώνοντας οικογενειακά επιδόματα, όπως άλλωστε έκανε η σημερινή κυβέρνηση με τα επιδόματα των τριτέκνων, καταργεί κάθε μορφή επιδόματος  τα όποια τα συγχωνεύει  στον βασικό μισθό  και δίνοντας μεγάλες αυξήσεις για τις θέσεις ευθύνης, ορίζοντας όμως στοχοθεσία που πολύ δύσκολά θα πετύχει ο κάθε εργαζόμενος.  Άραγε πόσες είναι οι θέσεις ευθύνης και πόσες από αυτές κατέχει το μόνιμο προσωπικό που εργάζεται εδώ και δεκαπέντε χρόνια στην εταιρεία; Διότι, κάθε κυβέρνηση φέρνει του δικούς της καλοπληρωμένους ειδικούς συνεργάτες που θα πρέπει οι μόνιμοι υπάλληλοι  κάθε φορά να τους εξηγήσουν την λειτουργία της εταιρείας και όταν καταλάβουν πώς λειτούργει η εταιρεία τότε θα φύγουν  γιατί  θα έχει αλλάξει η διοίκηση, λόγω ανασχηματισμού ή η  κυβέρνηση λόγω εκλογών.

Πιστεύουμε ότι πειραματίζονται στην πλάτη 150 εργαζομένων για να δοκιμάσουν ένα νέο μοντέλο κανονισμού  όχι για τις Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ αλλά για μεγαλύτερες ΔΕΚΟ  που  μπήκαν πρόσφατα στο υπερταμείο με σκοπό την πώληση και την απομάκρυνση από τον δημόσιο τομέα.

Ευθύνη για την σημερινή κατάσταση έχουν και οι εκλεγμένοι του συλλόγου των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ  που δεν μπορούν εδώ και ενάμισι χρόνο να φτιάξουν ένα πενταμελές προεδρείο προκειμένου να αγωνιστεί με μία φωνή ενάντια στις λανθασμένες επιλογές της Διοίκησης. Δυστυχώς δεν αγωνίζονται για το όφελος των εργαζομένων αλλά για το πως θα βολέψουν τα «δικά τους παιδία».

Δεν μπορούν να καθίσουν σε ένα τραπέζι  και να συζητήσουν για τα προβλήματα μεταξύ τους αλλά ούτε με τη Διοίκηση της εταιρείας.

Όλα αυτά τα χρόνια που διοικούσαν τον Σύλλογο των εργαζομένων φρόντιζαν ποιες θέσεις θα πάρουν  αυτοί και όσοι τους στήριζαν. Το ίδιο  θέλουν και τώρα, αλλά μάλλον με την σημερινή Διοίκηση δεν τους γίνεται το χατίρι. Δεν προσπάθησαν ποτέ να κατοχυρώσουν  μόνιμα αλλά και νόμιμα  τη θέση που υπηρετούσαν οι εργαζόμενοι. Αυτό το εκμεταλλεύτηκε η σημερινή  Διοίκηση και έστειλε εργαζόμενους με πολλά χρόνια  προϋπηρεσία από  θέση διακινητή ή επόπτη ή ταξινόμου στην θέση που εργαζόταν πριν από δώδεκα χρόνια,  στην θέση του διανομέα. Ευθύνη για αυτή την συμπεριφορά  δεν έχει μόνο η σημερινή Διοίκηση αλλά και όσοι ήταν εκλεγμένοι τα προηγούμενα χρόνια και οι περισσότεροι  είχαν ως στόχο μόνο ποια θέση ευθύνης  θα πάρουν.

Ως Δυναμική Ανανεωτική Κίνηση Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ  προτείνουμε στη Διοίκηση να διαχωρίσει τον κανονισμό εργασίας από την Συλλογική Σύμβαση και να δώσει 5% αύξηση σε όλους τους εργαζομένους.

Στους εκλεγμένους του συλλόγου προτείνουμε να φτιάξουν επιτέλους ένα προεδρείο  που να εκπροσωπεί την πλειοψηφία των εργαζομένων και να καθίσουν με τη Διοίκηση να συζητήσουν για ένα κανονισμό στο πλαίσιο μίας Δημόσιας επιχείρησης  που θέλει να σταθεί μπροστά στον ανταγωνισμό του ιδιωτικού τομέα αξιολογώντας το μόνιμό  προσωπικό  βάσει εργασιακής εμπειρίας αλλά και τυπικών προσόντων και εξασφαλίζοντας εργασιακά δικαιώματα που δεν έχουν εξασφαλιστεί εδώ και πολλά χρόνια.

 

(Visited 43 times, 54 visits today)
SHARE THIS

RELATED ARTICLES

TWEETS